Kennis leidt tot resultaten

qlevr

Qlevr is een bedrijf dat 5 verschillende merken onder zich heeft, die allicht een belletje doen rinkelen: Puckababy, Aerosleep, AeroMoov, Fidella & Nonomo.

Onder leiding van Steven Vanbelle is het bedrijf, gevestigd in Erembodegem (Aalst), via acquisities uitgegroeid tot een speler, actief in meer dan 15 landen. De specialisatie van Qlevr is innovatieve slaap- en reisproducten voor jonge kinderen aanbieden zodat de ouders ten volle kunnen genieten van hun leven met hun kids.

Onder het motto ‘elke ouder creëert een toekomst ‘en met als eigen baseline ‘early life starters’, focust Qlevr met hun 5 merken op de toegevoegde waarde voor baby’s en jonge kinderen. Die toekomst omarmen, dat is de passie van het bedrijf en de jonge ouders die voor het bedrijf werken,

De producten van Qlevr zijn natuurlijk terug te vinden in alle goede baby speciaalzaken en in de ruimere retail, maar ook E-commerce ontbreekt uiteraard niet bij dit innovatieve bedrijf. Dat dit laatste de focus was voor Lead On, ligt voor de hand.

1

Consultant

3

Dagen per week

5

Merken

De uitdaging

De bedoeling van onze opdracht was kennis doorgeven zodat er meer ervaring intern kon opgebouwd worden. We kregen dus niet alleen een uitvoerende opdracht maar ook een opdracht om kennis en expertise over te dragen. Tijdens onze opdracht was het ook de bedoeling om cross-brand over de 5 producten heen te denken, geen hokjesdenken en out-of-the-box. Op die manier versterken we de klantenbinding én versterken de producten elkaar. Geen opdracht zonder een financiële doelstelling natuurlijk: meer inkomsten genereren door te bewijzen dat een betere performance marketing aanpak loont. Tot slot stond Qlevr ook voor een website migratie en werden we gevraagd om die transitie mee in goede banen te leiden.

De oplossing

Qlevr besliste om al het werk dat voorheen door verschillende agentschappen werd uitgevoerd te groeperen onder één dak en onder leiding van één consultant van Lead On. One stop, single point of contact. We werkten voor deze opdracht met een interne consultancy van 3 dagen per week, uitgevoerd door één van onze experten.

De aanpak

Eerste stap was een volledige analyse van alle advertising, van alle beschikbare content en uiteraard een SEO analyse. Daarmee kon een plan van aanpak uitgeschreven worden en stap voor stap campagnestructuren worden uitgewerkt en opgezet.

Ondertussen werd een website migratieplan opgemaakt en begeleiding voorzien voor de lancering van nieuwe websites. Er werd een universele UTM & naming convention (GA4 proof) uitgewerkt en opgezet. Processen werden uitgeschreven om tot de beste workflows te komen en briefing documenten ontwikkeld per channel (creatieve & tekst reqs).

Tot slot werden de Google, Social en Marketplace campagnes opgevolgd en verfijnd en werden de learnings goed opgevolgd en geïmplementeerd van alle merken onderling. Via een gerichte wekelijkse rapportage werd alles snel en efficiënt geoptimaliseerd.

Het resultaat

De overstap naar een nieuw CMS & websitedomein verliep naadloos. Qlevr heeft nu een volledig SEO plan van aanpak voor het komende jaar. Een volledige overhaul & optimalisatie van alle lopende online campagnes is een feit. De kennisoverdracht werd tijdens een fijne samenwerking met het team volledig uitgevoerd. Opdracht volbracht en een tevreden klant.

De next steps

De opdracht bestond er in dat Qlevr op eigen kracht verder kon en intern de kennis kon borgen. Daar is Lead On volledig in geslaagd en zijn we fier op. Wij zijn alvast klaar voor éénzelfde opdracht voor wie ook de kennis intern wil opbouwen. En ja, een opdracht om onszelf overbodig te maken op het einde, dat vinden wij perfect! Who’s next?

Advies nodig voor jouw digitale training?

Doeltreffende digitale marketing.
Dat is wat we doen.

Leadon logo white