Threon is een adviesbureau met meer dan 100 experten die hun klanten helpen om hun strategie om te zetten in resultaten. Threon heeft niet alleen de experten ter beschikking maar ook de juiste tools om je efficiënt te laten werken. Dankzij een overzichtelijk dashboard weet je altijd waar je staat. Met meer dan 20 jaar ervaring in de BeNeLux biedt Threon elke klant ondersteuning in effectiviteit (de juiste zaken doen) en efficiëntie (zaken juist doen) en beslissingen te nemen over implementatie (Waterfall, Agile of Hybrid). Dat is het handelsmerk van Threon.
Stijging gemiddelde tijd op hun pagina’s
Onze klant geniet van een uitstekende reputatie bij hun klanten, maar heeft op vlak van bekendheid nog een groot groeipotentieel in de BeNeLux. Meer traffic op de website, het aantal waardevolle leads doen groeien en inschrijvingen op webinars en roundtables doen stijgen, zijn de voornaamste uitdagingen die Threon aan Lead On voorlegde in de zomer van 2021. Meteen ook één van onze eerste trouwe klanten!
Meten is weten. Threon vroeg ons een grondige analyse uit te voeren van de situatie in september 2021. Deze uitgebreide analyse van de website, de doelgroepen, hun SEA, SoMe en e-mail marketing, leidde tot bijzonder waardevolle inzichten. Op basis van deze kennis, konden we samen een strategie bepalen voor het eerste jaar. We voegden er ook meteen enkele ‘quick wins’ aan toe om de website te optimaliseren (die dan later volledig vernieuwd werd op basis van deze aanpassingen) en we konden zeker LinkedIn advertenties voorstellen om gericht te communiceren naar de juiste doelgroep in de BeNeLux.
De basis van de strategie bestond er in om dankzij de waardevolle tips uit de audit meteen een doorgedreven SEO optimalisatie uit te voeren, zowel technisch als qua content. Dankzij die SEO optimalisatie konden we het aantal bezoekers die op de website komen meer dan verhogen.
Center piece van de strategie is LinkedIn en dat voor de verschillende projecten van Threon:
In januari 2022 heeft Threon een volledig nieuwe website in gebruik genomen met een doorgedreven tracking zodat alles perfect meetbaar werd. De nieuwe website werd op die manier een onuitputtelijke bron van inzichten en leads. Daarnaast hebben we intussen ook Google Analytics 4 opgezet, op deze manier zijn we voorbereid op de toekomst en hebben we voldoende data om op te werken.
In de periode van 01/09/2021 tot 31/08/2022 (1 volledig jaar) zijn we er in geslaagd om op alle fronten een stijging te noteren van relevante bezoekers, zowel kwantitatief als kwalitatief. Enkele cijfers:
Vanuit Nederland 18% ipv 11% een jaar geleden
In totaal dus een stijging van 62% relevante bezoekers (uit de relevante landen) tov een jaar geleden 51%
De gemiddelde tijd op pagina’s van de website is gestegen van 1:04 een jaar geleden tot 1:39 nu. Dit is bereikt dankzij betere content, een juistere doelgroep en inlossing van de verwachtingen van de bezoeker in het algemeen door de content op de website te verbeteren.
Ook de conversies (van leads naar inschrijvingen bv) kende een mooie positieve evolutie:
In Nederland van 15% naar 17%
In Luxemburg van 7 naar 8%
Dankzij het succes van de samenwerking heeft threon het contract verlengd en blijven we samen met threon werken aan hun groei in de BeNeLux.
Doeltreffende digitale marketing.
Dat is wat we doen.
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden