Franse expansie van X3M is officieel gestart dankzij een doelgerichte brand awareness campagne

Xtreme Concepts logo

Xtreme Concepts, the roadshow architect (X3M) heeft het grootste en meest up-to-date aanbod aan mobiele promotie-, hospitality en roadshow voertuigen in Europa. Hun klanten kunnen rekenen op high-end voertuigen en aanhangwagens voor hun mobiele, digitale showrooms: pop-up shops, mobiele podia, hospitality units, mobiele radio en TV studio’s, roadshowtrailers en informatie/opleiding en service units.

+185%
Totaal aantal website bezoekers
+289%

Bezoekers binnen doelgroep

x9

Totale aanvragen

De uitdaging

Onze klant geniet van een goede naamsbekendheid in België, maar heeft op dat vlak nog een groot groeipotentieel in Frankrijk. Meer bereik en naamsbekendheid in Frankrijk is dus de uitdaging die ons te beurt viel. Of om het met de woorden van eigenaar Serge te zeggen: “er mag geen roadshow georganiseerd worden zonder dat ik minstens de kans heb gekregen om X3M voor te stellen”. Duidelijke doelstelling dus die geldt voor verschillende landen en met Frankrijk als prioriteit op dit ogenblik.

De oplossing

Beginnen bij het begin: een grondige analyse van de doelgroep(en), de werking van de huidige website onder de loep nemen en het gebruik en het bereik van de huidige (media)kanalen in kaart brengen. Op basis van deze audit, kunnen we een langetermijnstrategie bepalen mits de nodige aanpassingen aan de bestaande kanalen. Om te starten, bepalen we een programma van 6 maand en rollen we een actieplan uit. Voor X3M lag de focus op gerichte communicatie via Google Ads en Social Media (Meta + LinkedIn). Specifiek voor Frankrijk hebben we ons gericht op agentschappen en in België meer op CEO’s en marketing managers.

De aanpak

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden, dus zijn we gestart met een (branding) video van X3M die we maximaal ingezet hebben. De verschillende roadshows hebben we in de kijker gezet via Meta en LinkedIn. We ontwikkelden nieuwe landingspagina’s en optimaliseerden ook de SEO (Search Engine Optimisation) voor de website. Een gericht actieplan dus om snel resultaten te kunnen boeken.

Het resultaat

We kunnen echt wel stellen dat de aanpak zijn vruchten afgeworpen heeft. Het aantal website bezoekers is gestegen met maar liefst 187,6% gemiddeld. In België steeg het aantal bezoekers met 168% en in Frankrijk – waar onze focus op lag – met maar liefst 289,02%. Parijs is bovendien op nummer 1 van het aantal bezoekers op de website gekomen.

Kwantitatief dus zeer goed maar vooral ook met de juiste doelgroep voor ogen: geïnteresseerden uit Frankrijk. Het aantal bezoekers zegt niet alles, in de 6 maanden van deze campagne waren er maar liefst 9 keer meer aanvragen online dan de periode ervoor. Daar was het Serge om te doen en voor ons ook: bezoekers omzetten in aanvragen die leiden tot verkoop.

De next steps

Op basis van deze uitstekende resultaten, twijfelde Serge geen ogenblik om de investering verder te zetten. Met een focus om nog meer aanvragen online te verwerven, wordt nu extra video content voor Meta, LinkedIn en SEA (Search Engine Advertising) gemaakt; worden er e-mail campagnes opgezet (met relevante content); worden er specifieke landingspagina’s gecreëerd en worden de roadshows en de voertuigen zelf gericht gepromoot via de sociale media kanalen.

Advies nodig voor jouw online marketing?

Doeltreffende digitale marketing.
Dat is wat we doen.

Leadon logo white