De Meta platforms of Meta in het kort is een verzamelnaam voor de sociale media platformen Facebook, Instagram en WhatsApp. Dit zijn dan ook de meest gebruikte sociale media platformen in de wereld. Meta ads kan je opmaken en beheren in de Meta business Suite, meer bepaald het advertentiebeheer. Daar kan je jouw campagnes opmaken, optimaliseren en analyseren.
Door te adverteren op Meta kan je veel mensen bereiken en meer naamsbekendheid genereren. Ook kan je meer verkeer stimuleren naar jouw website. Door de juiste campagnedoelstelling te kiezen en de juiste doelgroep kan je goede resultaten behalen voor jouw bedrijf. Daarnaast heeft Meta ook de meeste gebruikers van alle social media platformen waardoor je meer mensen kan bereiken en targeten met jouw advertenties.
Bij het opzetten van meta ads moet er eerst gekozen worden voor een campagnedoelstellingen. Zo kan er gekozen worden voor 6 verschillende doelstellingen. Als eerste is er bekendheid, deze is geschikt om meer merkbekendheid te genereren en zoveel mogelijk mensen te bereiken binnen de gekozen doelgroep.
Als tweede is er verkeer. Deze zal er voor zorgen dat er zoveel mogelijk kliks zijn naar een bepaalde landingspagina.
De derde doelstelling is betrokkenheid. Deze zorgt voor meer betrokkenheid op het bericht of meer videoweergaven.
Als vierde zijn er de leads. Deze zal meer leads verzamelen voor jouw bedrijf en zal er voor zorgen om zoveel mogelijk conversies te genereren.
De vijfde is app-promotie. Deze zal meer mensen vinden die je app willen installeren en ook blijven gebruiken.
Als laatste is er de verkoop doelstelling. Deze zal er voor zorgen dat er zoveel mogelijk wordt aangekocht in de gekozen doelgroep en zal zoeken naar mensen die jouw product of dienst waarschijnlijk zullen kopen.
Naast het kiezen van de campagnedoelstelling moet er ook gekozen worden waar de advertentie moet weergegeven worden, en het gewenste formaat. Zo kan je kiezen om enkel je advertentie te plaatsen op Instagram of Facebook.
Met Meta ads kan je verschillende doelgroepen opstellen. Zo kan je een brede doelgroep maken, gebaseerd op locatie, leeftijd, geslacht, interesses en levensgebeurtenissen. Ook kan je mensen retargeten op basis van remarketing campagnes. Je kan mensen retargeten die al eerder geïnteract hebben met een bepaald bericht of video op jouw sociale media. Ook kan je mensen retargeten die naar een bepaalde pagina op jouw website zijn geweest, of de website bezocht hebben.
Een Facebook pixel is een stukje code dat je plaatst op jouw website. Deze code wordt gekoppeld aan het advertentieaccount van jouw bedrijf. Als de Pixel op de website staat, wordt er bijgehouden welke pagina’s gebruikers bezoeken op de website. Aan de hand van deze data kunnen er advertentiegroepen aangemaakt worden. Hierdoor kan je veel gerichter adverteren. Door deze pixel kan je retargeting doelgroepen aanmaken van mensen die al eerder op jouw website zijn geweest. Ook kan je Look-a-like doelgroepen aanmaken. Met deze doelgroep zal Facebook vergelijkbare mensen zoeken gebaseerd op de doelgroep die je instelt.
Wil je Meta ads doen voor jouw bedrijf om meer naamsbekendheid te genereren, meer conversies en meer verkeer naar de website? Contacteer ons en wij maken samen met jou een plan van aanpak gebaseerd op jouw wensen.
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2023 Lead On BTW BE 0771.335.288 Privacy Algemene voorwaarden