LeadOn logo

Digitale marketing strategie

‘We gooien vaak een bal over de muur, maar weten niet wie dit opvangt’.

Klinkt dit je bekend in de oren? Veel bedrijven investeren vaak al in digitale marketing, zoals online advertenties, maar zonder doordachte structuur. Een goed uitgewerkte online marketing strategie zorgt ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt, waardoor jouw conversieratio omhoog gaat en je meer kwalitatieve leads genereert. Meer kwalitatieve contacten, betekent meer verkoop. Maar hoe doe je dat nu?

Wat is een digitale marketing strategie?

Door een strategisch online marketingplan op te stellen werk je doelgericht naar je objectieven toe. Je zet specifieke acties voor de juiste doelgroep op, die ze op het juiste moment te zien krijgt via de meest geschikte online kanalen. Door hierover strategisch na te denken, zullen al je acties elkaar gaan versterken en dat resulteert in een hogere return on investment (ROI).

Hoe start je met een online marketing strategie?

1 Marketing audit

Een eerste stap is een grondige analyse van je huidige marketingacties, persona’s en tools. Wat doe je momenteel? Wat zijn de resultaten? Waar wil je naartoe?

2. Online marketing strategie

We vertrekken vanuit je marketingdoelstellingen en beoogde doelgroep om de juiste strategie te definiëren. Timing, budgetten, rapportering,… met alles houden we rekening.

3. Omnichannel digitaal marketingplan

Tot slot stellen we specifieke acties voor. Welke kanalen, soort content en type advertenties zet jij best in om jouw digitale marketingdoelen te bereiken? Met onze begeleiding en strategische ervaring wordt alles duidelijk.

Bereik jouw doelen met een strategisch online marketing plan

Start vandaag nog!

Leadon logo white