‘We gooien vaak een bal over de muur, maar weten niet wie dit opvangt’.
Klinkt dit je bekend in de oren? Veel bedrijven investeren vaak al in digitale marketing, zoals online advertenties, maar zonder doordachte structuur. Een goed uitgewerkte online marketing strategie zorgt ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt, waardoor jouw conversieratio omhoog gaat en je meer kwalitatieve leads genereert. Meer kwalitatieve contacten, betekent meer verkoop. Maar hoe doe je dat nu?
Online marketing zijn de digitale marketing middelen die gebruikt worden om jouw producten of diensten online te promoten. Het doel hiervan is om meer naamsbekendheid te genereren, nieuwe potentiële klanten aan te trekken en inkomsten te genereren. Deze online middelen zijn het gebruik van sociale media, zoekmachine optimalisatie, search engine advertising, e-mailmarketing, etc. Niet elk bedrijf heeft nood aan alle digitale marketing middelen, daarom is het belangrijk om een effectieve online marketingstrategie op te stellen en zo te bepalen welke verschillende kanalen belangrijk zijn.
Door een strategisch online marketingplan op te stellen werk je doelgericht naar je objectieven toe. Je zet specifieke acties voor de juiste doelgroep op, die ze op het juiste moment te zien krijgt via de meest geschikte online kanalen. Door hierover strategisch na te denken, zullen al je acties elkaar gaan versterken en dat resulteert in een hogere return on investment (ROI).
Wanneer je ervoor kiest om online marketing in te zetten voor jouw bedrijf zijn er ook veel keuzes die je moet maken. Zonder een goede online marketing strategie zal het moeilijk worden om de juiste beslissingen te maken. Met een digitale marketingstrategie zorg je er dus voor dat je duidelijk weet wat je wil bereiken en hoe je dat zal doen. Je zal dus jouw marketingdoelstellingen vaststellen.
Groter bereik
Met een efficiënte online marketing strategie zal je meer mensen bereiken. Dit zorgt ervoor dat je een duidelijk beeld krijgt van de customer journey zodat je op het juiste moment, bij de juiste persoon de juiste boodschap kan overbrengen.
Gerichte communicatie
Met jouw online activiteiten zal je jouw doelgroep gerichter bereiken met een specifieke boodschap via het bijhorende kanaal.
Meer conversies
De meeste online marketing activiteiten zijn meetbaar waardoor je waardevolle inzichten krijgt en je jouw marketing strategie op tijd kan bijsturen indien nodig. Ook zal je duidelijk zien welke activiteiten en kanalen bijdragen aan jouw doelstellingen en dus een toegevoegde waarde zijn of niet.
Data analyse is het grondig en zorgvuldig bekijken en interpreteren van gegevens die via data platformen verzameld zijn.
Volledige analyse van jouw website. We nemen alles onder de loep. Van technische aspecten tot de content.
Door je verschillende social profielen en doelstellingen te onderzoeken, weten we welke kanalen écht interessant zijn voor jou.
Blijf op de hoogte van je Google Ads & Microsoft Advertising accounts. Bereid je voor op bruikbare, specifieke aanbevelingen.
Diepgaande analyse van je huidige e-mailstrategie en e-mails.
Een online strategie zorgt voor meer focus op de marketing inspanningen en maakt duidelijk wat de tactische stappen zijn die genomen moeten worden.
Start vandaag nog met het behalen van jouw doelstellingen.
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden