LeadOn logo

De online marketing strategie van jouw bedrijf

‘We gooien vaak een bal over de muur, maar weten niet wie dit opvangt’.

Klinkt dit je bekend in de oren? Veel bedrijven investeren vaak al in digitale marketing, zoals online advertenties, maar zonder doordachte structuur. Een goed uitgewerkte online marketing strategie zorgt ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt, waardoor jouw conversieratio omhoog gaat en je meer kwalitatieve leads genereert. Meer kwalitatieve contacten, betekent meer verkoop. Maar hoe doe je dat nu?

Wat is een online marketing strategie?

Online marketing zijn de digitale marketing middelen die gebruikt worden om jouw producten of diensten online te promoten. Het doel hiervan is om meer naamsbekendheid te genereren, nieuwe potentiële klanten aan te trekken en inkomsten te genereren. Deze online middelen zijn het gebruik van sociale media, zoekmachine optimalisatie, search engine advertising, e-mailmarketing, etc. Niet elk bedrijf heeft nood aan alle digitale marketing middelen, daarom is het belangrijk om een effectieve online marketingstrategie op te stellen en zo te bepalen welke verschillende kanalen belangrijk zijn.

Door een strategisch online marketingplan op te stellen werk je doelgericht naar je objectieven toe. Je zet specifieke acties voor de juiste doelgroep op, die ze op het juiste moment te zien krijgt via de meest geschikte online kanalen. Door hierover strategisch na te denken, zullen al je acties elkaar gaan versterken en dat resulteert in een hogere return on investment (ROI).

Waarom is een online marketing strategie belangrijk?

Wanneer je ervoor kiest om online marketing in te zetten voor jouw bedrijf zijn er ook veel keuzes die je moet maken. Zonder een goede online marketing strategie zal het moeilijk worden om de juiste beslissingen te maken. Met een digitale marketingstrategie zorg je er dus voor dat je duidelijk weet wat je wil bereiken en hoe je dat zal doen. Je zal dus jouw marketingdoelstellingen vaststellen.

Voordelen van een online marketing strategie

Groter bereik

Met een efficiënte online marketing strategie zal je meer mensen bereiken. Dit zorgt ervoor dat je een duidelijk beeld krijgt van de customer journey zodat je op het juiste moment, bij de juiste persoon de juiste boodschap kan overbrengen.

Gerichte communicatie

Met jouw online activiteiten zal je jouw doelgroep gerichter bereiken met een specifieke boodschap via het bijhorende kanaal.

Meer conversies

De meeste online marketing activiteiten zijn meetbaar waardoor je waardevolle inzichten krijgt en je jouw marketing strategie op tijd kan bijsturen indien nodig. Ook zal je duidelijk zien welke activiteiten en kanalen bijdragen aan jouw doelstellingen en dus een toegevoegde waarde zijn of niet.

Bereik jouw doelen met een strategisch online marketing plan

Start vandaag nog met het behalen van jouw doelstellingen.