LeadOn logo

Alcoholvrije cocktails? Nona Drinks!

nona drinks logo

NONA is de eerste Belgische alcoholvrije gin. NONA Drinks produceert ook ’s werelds eerste alcoholvrije Spritz en de eerste alcoholvrije spirit op basis van gember. Het zijn premium alcoholvrije spirits om te genieten van alcoholvrije cocktails zonder compromissen. Geproduceerd in België en gedistilleerd uit kwalitatieve, natuurlijke ingrediënten van de hand van Charlotte. Gezond, lekker én lokaal. Om zelf van te genieten of cadeau te geven. Je vindt NONA in concept stores, speciaalzaken, drankenhandels en retail zoals Delhaize, in de betere restaurants en bars én ook via een eigen Webshop.

+14%
Stijging in totale sales
+19%
Totaal aantal orders
+19%
Webshop conversion rate

De uitdaging

Naamsbekendheid verhogen: zorgen dat iedereen spontaan aan NONA denkt bij alcoholvrije cocktails. De online zichtbaarheid verhogen zodat herhaling bij de doelgroep leidt tot betere bekendheid en meer aankopen. 

Een specifieke vraag van NONA was te kunnen werken met een vaste adviseur die mee van binnenuit het team kon versterken en zich volledig zou onderdompelen in het verhaal van NONA. Onze Lead On consultant moest niet alleen de naamsbekendheid doen groeien maar ook de verkoopresultaten van de website doen stijgen en ook de impact van de andere online kanalen aanzienlijk verhogen.

De oplossing

In samenspraak met de klant hebben we een gedetailleerd en overzichtelijk actieplan opgemaakt met de meest relevante online kanalen. Op die manier konden we samen met het interne team perfect inschatten wat er moest gebeuren en wat we als resultaat konden verwachten.

Specifiek hebben we Google, Meta en Pinterest advertenties opgezet en voortdurend opgevolgd en geoptimaliseerd. Dit zowel met een insteek voor naamsbekendheid als stijging van online verkopen.

nona drinks soorten
NONA June - Summer

De aanpak

  • Opzet en lancering van nieuwe distributiekanalen via de online marketplaces.
    • Bol.com
    • Amazon.com
    • Ankorstore.com
    • Faire.com
  • Technische linken tussen de platformen en de webshop van NONA zodat zo veel mogelijk geautomatiseerd kon verlopen en het interne team zo weinig mogelijk administratieve opvolging manueel moest uitvoeren.
  • Strategie, a/b testing en optimalisatie van de webshop zelf met de focus op meer online verkopen.
  • Een overzichtelijk dashboard voor NONA zodat ze te allen tijde in real time alle cijfers op 1 plaats kunnen bekijken. 
    • Prestaties van de campagnes
    • Prestaties van de website zelf
    • Verkoop prestaties van de webshop
  • Dankzij custom conversions hebben we de meest optimale manier kunnen uitrollen om conversies te meten en een duidelijk overzicht te kunnen geven van specifieke verkoopresultaten.

Het resultaat

Start van de LeadOn inspanningen (1 december 2022) tot op vandaag (september 2023) vergeleken met dezelfde periode een jaar voordien.

  • Totale sales + 14 %
  • Totale orders +19%
  • Online store conversion rate +19%
  • Returning customer rate + 8%
nona cocktail

De next steps

Dankzij het succes van de samenwerking (naamsbekendheid en verkoopresultaten) heeft NONA het contract verlengd en gevraagd om de campagnes ook voor de buurlanden uit te rollen in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Zo groeien we mee met onze klant en zo hebben we het graag: een win-win!

Advies nodig voor jouw digitale training?

Doeltreffende digitale marketing.
Dat is wat we doen.