LeadOn logo

Threon’s digitale marketing facelift

Threon is een adviesbureau met meer dan 100 experten die hun klanten helpen om hun strategie om te zetten in resultaten. Threon heeft niet alleen de experten ter beschikking maar ook de juiste tools om je efficiënt te laten werken. Dankzij een overzichtelijk dashboard weet je altijd waar je staat. Met meer dan 20 jaar ervaring in de BeNeLux biedt Threon elke klant ondersteuning in effectiviteit (de juiste zaken doen) en efficiëntie (zaken juist doen) en beslissingen te nemen over implementatie (Waterfall, Agile of Hybrid). Dat is het handelsmerk van Threon.

62%
Stijging aantal relevante website bezoekers
35 sec.
Stijging gemiddelde tijd op hun pagina’s
7%
Meer conversies en inschrijvingen

De uitdaging

Onze klant geniet van een uitstekende reputatie bij hun klanten, maar heeft op vlak van bekendheid nog een groot groeipotentieel in de BeNeLux. Meer traffic op de website, het aantal waardevolle leads doen groeien en inschrijvingen op webinars en roundtables doen stijgen, zijn de voornaamste uitdagingen die Threon aan Lead On voorlegde in de zomer van 2021. Meteen ook één van onze eerste trouwe klanten!

De oplossing

Meten is weten. Threon vroeg ons een grondige analyse uit te voeren van de situatie in september 2021. Deze uitgebreide analyse van de website, de doelgroepen, hun SEA, SoMe en e-mail marketing, leidde tot bijzonder waardevolle inzichten. Op basis van deze kennis, konden we samen een strategie bepalen voor het eerste jaar. We voegden er ook meteen enkele ‘quick wins’ aan toe om de website te optimaliseren (die dan later volledig vernieuwd werd op basis van deze aanpassingen) en we konden zeker LinkedIn advertenties voorstellen om gericht te communiceren naar de juiste doelgroep in de BeNeLux.

De aanpak

De basis van de strategie bestond er in om dankzij de waardevolle tips uit de audit meteen een doorgedreven SEO optimalisatie uit te voeren, zowel technisch als qua content. Dankzij die SEO optimalisatie konden we het aantal bezoekers die op de website komen meer dan verhogen.

Center piece van de strategie is LinkedIn en dat voor de verschillende projecten van Threon:

    • Webinars (BeNeLux): boosten van het aantal inschrijvingen

    • Inspiration Days: meer inschrijvingen voor België en Nederland

    • Vacatures: instroom verhogen van kandidaturen in BeNeLux

    • Academy: aantal inschrijvingen verhogen (België en Nederland)

    • Trainingen: aantal inschrijvingen verhogen (België en Nederland)

    • E-books: aantal downloads verhogen

    • Surveys: aantal deelnemers verhogen

In januari 2022 heeft Threon een volledig nieuwe website in gebruik genomen met een doorgedreven tracking zodat alles perfect meetbaar werd. De nieuwe website werd op die manier een onuitputtelijke bron van inzichten en leads. Daarnaast hebben we intussen ook Google Analytics 4 opgezet, op deze manier zijn we voorbereid op de toekomst en hebben we voldoende data om op te werken.

Het resultaat

In de periode van 01/09/2021 tot 31/08/2022 (1 volledig jaar) zijn we er in geslaagd om op alle fronten een stijging te noteren van relevante bezoekers, zowel kwantitatief als kwalitatief. Enkele cijfers:

    • Website bezoekers (24.329)
        • Vanuit België 40% ipv 38% een jaar geleden

        • Vanuit Nederland 18% ipv 11% een jaar geleden

        • Vanuit Luxemburg 4% ipv 2%

        • In totaal dus een stijging van 62% relevante bezoekers (uit de relevante landen) tov een jaar geleden 51%

    • De gemiddelde tijd op pagina’s van de website is gestegen van 1:04 een jaar geleden tot 1:39 nu. Dit is bereikt dankzij betere content, een juistere doelgroep en inlossing van de verwachtingen van de bezoeker in het algemeen door de content op de website te verbeteren.

  • Ook de conversies (van leads naar inschrijvingen bv) kende een mooie positieve evolutie:
      • In België van 51% naar 55%

      • In Nederland van 15% naar 17%

      • In Luxemburg van 7 naar 8%
social media marketing shoot

De next steps

Op basis van deze mooie resultaten, heeft Threon gevraagd de strategie verder uit te rollen en dus te blijven inzetten op bereik en naamsbekendheid, met focus op Nederland en Luxemburg deze keer. We gaan ook verder het aantal inschrijvingen boosten door remarketing via Facebook en ook met LinkedIn campagnes. Tot slot gaan we trainingen en de academies nog meer in de kijker zetten.

Wij hebben er alvast veel zin in om deze klant van het eerste uur opnieuw een jaar in de kijker (en bloemetjes) te zetten!

Advies nodig voor jouw digitale training?

Doeltreffende digitale marketing.
Dat is wat we doen.