Is het jou ook opgevallen dat je het laatste jaar meer en meer mails van bedrijven in je mailbox krijgt, die je effectief opent? Ik betrap mezelf er steeds vaker op. Weet je ook hoe dat komt? Vier woorden: e-mailmarketing is terug. Terug, van nooit echt weggeweest te zijn. Het leek alleen maar zo omdat veel bedrijven het laatste jaar exponentieel meer geïnvesteerd hebben in hun e-mailmarketing strategie. En terecht, want de voordelen zijn legio. De return-on-investment (ROI) is bijvoorbeeld enorm hoog, aangezien het voor veel marketeers hun meest effectieve kanaal is en vaak zelfs paid advertising overtreft.
Hoe dat komt? E-mailmarketing maakt je marketingacties persoonlijker, doeltreffender en meetbaarder. Het zorgt ervoor dat je klanten sneller actie ondernemen, omdat je doelgerichter kan communiceren. Kortom, e-mailmarketing versterkt je omnichannel strategie. Maar wat houdt e-mail marketing juist allemaal in? En hoe begin je eraan? Lees alvast onderstaande blog eens door of we leggen het je graag persoonlijk uit. Want e-mail marketing gaat de komende jaren alleen maar aan belang blijven toenemen, en je wil die boot niet missen.
E-mail marketing was altijd al een belangrijk onderdeel in elke cross-channel digitale marketingstrategie, maar verdween naar de achtergrond door de komst van nieuwe technologische ontwikkelingen zoals onder andere conversational marketing en Artificial Intelligence (AI). De afgelopen jaren zagen organisaties zich door de pandemie genoodzaakt om snel te schakelen. Ze gingen op zoek naar manieren om het contact met hun klanten vast te houden en toekomstige prospecten aan te trekken. Het moest vooral snel, goedkoop en doeltreffend. E-mail marketing bleek the holy grail.
Hoe we bij Lead On daar zo zeker van zijn? De cijfers liegen er niet om. 77% van de marketeers ziet meer engagement via email marketing dan in 2023. Globaal zegt zelfs 30% van alle marketeers dat e-mail marketing crucialer is voor hun digitale marketing strategie dan voor de pandemie. Logisch, want op de juiste manier inzetten op e-mail marketing heeft verscheidene voordelen.
De voordelen zijn duidelijk. Nu het concept zelf nog, want e-mail marketing omvat zoveel meer dan de maandelijkse nieuwsbrief.
E-mail marketing is een vorm van direct marketing: je spreekt je klant of prospect rechtstreeks aan via e-mail op regelmatige tijdstippen. Op basis van de data die je verzamelt over hoe je klant of prospect op je e-mail reageert, ga je toekomstige communicaties aanpassen zodat hij of zij in de toekomst sneller overgaat tot jouw gewenste actie. De beste tool om deze data te bekijken is Google Analytics 4.
We raden aan om dit geautomatiseerd te doen. Het verlaagt jouw werklast en helpt ook om de ervaring voor je klant of prospect zo gepersonaliseerd mogelijk te maken. Win-win! Want ook in 2023 wordt personaliseren steeds belangrijker.
Goede e-mail marketing is persoonlijker, doeltreffender, maar ook meetbaarder. In die volgorde. Want alles staat en valt met het juiste plan van aanpak. Wil je snel van start gaan met e-mail marketing dan is het belangrijk dat je je goed laat begeleiden. Neem even contact op en dan bekijken we samen hoe e-mail marketing voor jou het meeste opbrengt. We bekijken welke tool het meest geschikt is, welke tone-of-voice bij jouw merk past en hoe we via A/B-testing en rapportering jouw ROI zo hoog mogelijk krijgen. Die persoonlijke aanpak, weet je nog? Die werkt ook voor ons het best. Tot gauw!
Zo blijf je steeds op de hoogte van de laatste nieuwe digitale trends en ontwikkelingen, en kan je er daarna ook zelf mee aan de slag!
Zo blijf je steeds op de hoogte van de laatste nieuwe digitale trends en ontwikkelingen, en kan je er daarna ook zelf mee aan de slag!
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden