Het hebben van een Google Business profiel is essentieel voor elk bedrijf dat online zichtbaar wil zijn. Wanneer het goed geoptimaliseerd is, zal jouw bedrijf makkelijker gevonden worden door potentiële klanten in de organische zoekresultaten en kunnen ze op een snelle manier contact met je opnemen. Benieuwd hoe je jouw profiel optimaal kan gebruiken? Ontdek het allemaal in deze blog.
Een Google bedrijfsprofiel fungeert als een digitaal visitekaartje voor jouw bedrijf. Het zal zorgen voor een betere online aanwezigheid en voorziet potentiële klanten van essentiële informatie, zoals jouw adres, openingstijden, contactgegevens, etc. Bovendien verschijnt deze informatie direct in de zoekresultaten wanneer mensen op zoek zijn naar jouw bedrijf.
Zorg ervoor dat alle relevante informatie over jouw bedrijf wordt weergegeven. Dit omvat jouw bedrijfsnaam, adres van de fysieke locatie naar Google Maps, telefoonnummer, website, openingstijden (eventuele afwijkende openingstijden) en andere relevante bedrijfsinformatie. Zo kunnen potentiële klanten je eenvoudig bereiken.
Kies de juiste en relevante categorieën die jouw bedrijf het beste beschrijven. Dit helpt Google om jouw bedrijf beter te begrijpen en weer te geven in relevante zoekresultaten.
Gebruik de korte beschrijving om potentiële klanten meer te vertellen over wat jouw bedrijf doet, wat je onderscheidt van de concurrentie en waarom ze voor jou moeten kiezen.
Houd jouw klanten betrokken door regelmatig berichten te plaatsen op jouw Google My Business profiel. Dit kunnen updates zijn over nieuwe producten, speciale aanbiedingen, evenementen of ander relevant nieuws. Gebruik hier ook enkele focus zoekwoorden zodat je hoger komt in de zoekresultaten.
Beelden trekken de aandacht en helpen potentiële klanten een beeld te vormen van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat je regelmatig nieuwe foto’s toevoegt die jouw bedrijf en jouw aanbod goed in beeld brengen.
Klanten kunnen vragen stellen via jouw Google bedrijfsprofiel. Zorg ervoor dat je deze vragen snel en professioneel beantwoordt om het vertrouwen van potentiële klanten te winnen.
Positieve reviews kunnen zorgen voor meer verkoop. Moedig dus jouw klanten aan om reviews achter te laten en reageer hierop, zowel positief als negatief. Zo kan je tonen dat je waarde hecht aan de mening van jouw klanten. Weet je niet hoe je moet omgaan met jouw reviews? Ontdek alles in onze downloadable.
Als jouw bedrijf producten of diensten aanbiedt, zorg er dan voor dat je deze toevoegt aan jouw Business profiel. Dit maakt het voor klanten gemakkelijker om te zien wat je aanbiedt en kan hun interesse wekken.
Houd jouw Google Business profiel up-to-date met actuele informatie over jouw bedrijf, zoals gewijzigde openingstijden, nieuwe locaties of speciale evenementen.
Met deze 9 tips kan je jouw Google My Business profiel optimaliseren en de online zichtbaarheid van jouw bedrijf vergroten. Ga vandaag dus zeker nog aan de slag met het verbeteren van jouw profiel. Zo kan je zeker geen nieuwe klanten mislopen.
Zo blijf je steeds op de hoogte van de laatste nieuwe digitale trends en ontwikkelingen, en kan je er daarna ook zelf mee aan de slag!
Zo blijf je steeds op de hoogte van de laatste nieuwe digitale trends en ontwikkelingen, en kan je er daarna ook zelf mee aan de slag!
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden