Wellicht heb je er al eens over nagedacht om jouw bedrijf online te laten groeien en dan is Google één van de vele mogelijkheden. Op Google kan dit op twee manieren, organische via SEO en adverterend via Google Ads. Via advertenties biedt Google je de uitgelezen kans om jouw klanten op de juiste manier en het juiste moment te bereiken en zo de online vindbaarheid van jouw bedrijf te vergroten.
Google is één van de grootste zoekmachines ter wereld en levert dagelijks zo een 3,5 miljard zoekopdrachten op. Hier tussen vertoont worden is dus een gouden zaak voor jouw bedrijf. Daarnaast biedt Google ook verschillende mogelijkheden aan om te adverteren, zo kan je adverteren in de zoekresultaten (Search Ads), op Youtube via Video Ads of Display en tal van andere mogelijkheden. Een bijkomende reden om te adverteren op Google is omdat jouw concurrenten het ook doen en als bedrijf wil je het toch even goed of beter doen dan de concurrentie. Tip! Om te weten hoe jouw concurrenten het doen, kijk naar de veiling inzichten binnen jouw Google Ads interface.
Zie direct de impact van jouw campagnes op jouw resultaten.
Door middel van de juiste targeting, bereik jij je doelgroep op de moment dat ze op zoek zijn.
Binnen het geautomatiseerde systeem van Google, heb jij nog altijd de touwtjes in handen.
Google Ads werkt met een biedsysteem, waarbij je als adverteerder een maximumbod plaatst dat je bereidt bent te betalen voor een klik op je advertentie. Echter hangt de plaatsing ook af van je kwaliteitsscore, dit cijfer heeft weer hoe goed je advertentie scoort. Denk hierbij aan een goede landingspagina, relevante advertentie beschrijving, etc. In combinatie met het maximumbod vormt dit de AdRank, die op zijn beurt jouw advertentieplaatsing bepaalt.
Daarnaast biedt elk advertentietype zijn eigen unieke advertentie structuur en mogelijkheden, zo is een Search campagne opgebouwd rond zoekwoorden en een Display campagne eerder rond interesses en demografische gegevens. Wil je meer weten over de verschillende advertentie types, kijk dan zeker eens naar de specifieke advertentie pagina’s. Naast verschillende advertentietypes biedt Google je ook nog verschillende advertentiedoelen zoals “Brand awareness and reach” of “leads”. Dit zorgt ervoor dat elke campagne een duidelijk doel heeft en hiervoor geoptimaliseerd kan worden.
Tenslotte is het zo dat je bij Google Ads pas betaald als er daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt (CPC) of er naar gekeken wordt bij Video Ads (CPM). In andere woorden, je betaalt enkel wanneer je campagne resultaten oplevert.
Tenslotte bieden we ook nog opleidingen aan waaronder opleidingen over Google Ads, waar we samen met jou een deep dive doen in de wondere wereld van Google Ads. Dit zowel voor beginners als voor experten. Geïnteresseerd klik dan hier.
Als digitale performance marketing agency brengen we jouw Google Ads strategie naar de next level. We starten met een kennismakingsgesprek waarin we samen de wensen en noden van jouw bedrijf bespreken. Hierin wordt duidelijk wat er wordt verwacht en hoe we tegemoet kunnen komen aan deze wensen. Daarna doen we een grondige analyse van de huidige strategie en sturen bij daar waar nodig of we beginnen vanaf nul en bouwen een hele strategie op, op maat van jouw bedrijf en jouw noden. In de volgende fases doen we analyses, optimaliseren we de campagnes en stellen we rapportages op, op maat van jou gewenste resultaten. Overtuigd of nog vragen neem dan snel contact met ons op!
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden