LeadOn logo

LinkedIn Advertising

Wat is LinkedIn?

Linkedin is het sociale media platform bij uitstek om in een professionele omgeving zaken te delen. Het is dan ook een bijzondere kans om professionele prospects te benaderen en informatie met deze doelgroep te delen. Dankzij de professionele aard van het platform is het mogelijk om eenvoudig jouw advertenties te targeten naar jouw gewenste B2B doelgroep.

Waarom gebruik maken van LinkedIn?

Zoals vermeld is LinkedIn het beste platform om efficiënt B2B prospects te benaderen. Dit komt doordat LinkedIn zeer veel data vergaart heeft over de profielen die aanwezig zijn op dit platform, denk maar aan: functie, opleidingen, aantal jaar ervaring, sector en veel meer. Binnen het uitgebreid aanbod aan sociale media platformen om op te adverteren is LinkedIn het duurdere platform op basis van CPM (cost per 1.000 impressies) & CPC (cost per click). Echter zien we wel dat voor bedrijven die actief zijn in de B2B markt, LinkedIn een significant hogere conversieratio heeft eenmaal de bezoekers op de website zijn.

Hoe bereik je je doelgroep op LinkedIn?

Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat het eenvoudig is om te hypertargeten op LinkedIn. Dit wilt zeggen dat je door verschillende vereiste eigenschappen van de doelgroep, deze doelgroep zeer klein maakt, zodat je zeker bent dat je de juiste profielen bereikt. Dit kan bij bepaalde niche producten zeker van pas komen, maar drijft vaak de kosten heel wat op, het is dus belangrijk om steeds de doelgroep grootte in het oog te houden. Vervolgens zijn er buiten de standaard target mogelijkheden (locatie, taal & demografische gegevens) nog heel wat LinkedIn specifieke doelgroep-eigenschappen waar we op kunnen focussen.

Deze zijn bijvoorbeeld:

  • Bedrijfseigenschappen (bedrijfsgrootte, industrie …)
  • Opleiding (vakgebieden, diploma …)
  • Job ervaring (functie, senioriteit …)
  • Interesse (groepen & interesses)

Door het combineren van verschillende targeting mogelijkheden, kan je ervoor zorgen dat je jouw ideale doelgroep bereikt op LinkedIn

Biedstrategieën LinkedIn

Als biedstrategie raden we aan om te starten met handmatig bieden. Als je kiest voor handmatig bieden, zal LinkedIn je een indicatie geven over hoeveel de concurrentie wilt geven. Dit hoeft niet altijd gevolgd worden, zo kan je bijvoorbeeld starten met een bod onder deze indicatie en na een dag evalueren of het bod voldoende hoog staat. Een andere biedstrategie is maximale levering, hier kan je voor kiezen als LinkedIn voldoende leerpunten krijgt met jouw huidige budget.

Hoe meet je het effect van LinkedIn advertenies?

Zoals de andere platformen, is het mogelijk om een LinkedIn pixel te installeren, de LinkedIn Insight tag. Deze is eenvoudig te installeren via Google Tag Manager en zorgt ervoor dat je zeer eenvoudig mensen kan retargeten die op de website geweest zijn. Verder is het ook mogelijk om conversies door te sturen naar LinkedIn via Google Tag Manager, dit zorgt ervoor dat zowel jij als LinkedIn jouw campagnes die zich onderaan in de digitale marketing funnel bevinden, conversie campagnes, efficiënt kan optimaliseren.

YOU 🤝 Lead On? Het kan!

Wil je LinkedIn ads doen voor jouw bedrijf om meer naamsbekendheid te genereren, meer conversies en meer verkeer naar de website? Contacteer ons en wij maken samen met jou een plan van aanpak gebaseerd op jouw wensen.