LeadOn logo

Social Media Marketing

Op de vraag ‘welke sociale media kanalen je best inzet om je doelgroep te bereiken’, weten onze online specialisten wel raad. De combinatie van organische posts en advertenties biedt unieke target mogelijkheden en zorgt voor een grotere online merkbeleving.

wat is social media marketing

Wat is social media marketing?

Social media marketing is een onderdeel van digitale marketing waarbij gratis of betaalde advertentiecampagnes worden uitgevoerd op social media platformen om gericht doelgroepen te bereiken. Marketeers en adverteerders kunnen hun merken promoten en verkoop stimuleren via de sociale kanalen die gebruikers vaak gebruiken.

✔️ bouw aan je merk
✔️ meer verkeer naar je website
✔️ meer leads of verkopen
✔️ verschillende platformen

Paid Social Media

Adverteren op social media is een belangrijke manier om je doelgroepen te bereiken. Je kan kiezen voor een mix van kanalen of all the way gaan voor één kanaal. Hoe je dat bepaalt, hangt af van verschillende factoren. Welk soort content wil je inzetten? Op welk kanaal zit je doelgroep? Wat is je mediabudget? 

Organic Social Media

Organic Social Media is het maken en posten van social media content zonder dat er een budget gespendeerd wordt om het bereik of de conversies te verhogen. Het doel is het promoten van jouw onderneming via social media. Een goede strategie is het frequent posten op relevante social media kanalen met aantrekkelijke content. 

Social Media Platformen

De afgelopen jaren zijn de meeste mensen social media actiever gaan gebruiken. Zo zitten we gemiddeld op meer verschillende kanalen en besteden we véél meer tijd aan sociale media. 

Kies daarom de meest relevante kanalen voor jouw bedrijf om mee aan de slag te gaan.

Wij helpen je met veel plezier om samen de juiste platformen te kiezen die passen bij jouw onderneming. 

FAQ's

Facebook, Instagram en LinkedIn zijn de meest gekozen platformen om te starten met adverteren. 

Wij adviseren om minstens 1 post per week te publiceren op elk kanaal. Kan je meer kwalitatieve posts publiceren dan is dit zeker een meerwaarde. 

Het mediabudget kan je helemaal zelf beslissen. Hou wel in je achterhoofd hoe groter de doelgroep hoe meer budget nodig zal zijn om iedereen te bereiken. 

Je start met het aanmaken van advertentieaccounts van de gekozen platformen.

De meest gebruikte zijn:

  • Meta Business Manager
  • LinkedIn Campaign Manager

YOU 🤝 Lead On? Het kan!

Om ervoor te zorgen dat je steeds het beste uit je social media marketing haalt werken we met een vaste aanpak die we op maat aanpassen aan je noden en wensen.

Wil je ook je Social Media onder loep nemen en optimaliseren of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!