CPC. SEO & SEA. Google. Display Ads. YouTube. Bumper Ads… En ga zo maar door. Als je digitaal wil adverteren, vliegen de afkortingen en marketingtermen je rond de oren. Maar om het nieuwe jaar goed in te zetten, verklappen we je een geheimpje: eigenlijk is het niet zo ingewikkeld als het lijkt en kan ook jij perfect van start gaan. Als je het maar doelgericht (en slim) aanpakt. In deze blog bespreken we de juiste manier om meer bezoekers naar je website te leiden én hen aan te zetten tot actie. Ons nieuwjaarscadeautje voor jou!
Je hebt een bedrijf dat goed draait. Er is zelfs een mooie website die je activiteiten in de verf zet. Alleen merk je dat het moeilijk is om (nieuwe) bezoekers naar je website te leiden en hen aan te zetten tot actie. SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search Engine Optimization) klinken je niet onbekend in de oren, maar het ontbreekt je aan tijd en uitgebreide kennis om je geïnvesteerde budget zo optimaal mogelijk te laten renderen. Je bent heus niet de enige, we horen dit vaak. Nochtans zijn de voordelen subliem, zeker wanneer SEA en SEO gecombineerd worden.
“De beste tip die we onze klanten kunnen geven is om optimaal te profiteren van de versterkende kracht die een combinatie van SEO en SEA teweegbrengt. Je bereikt de juiste doelgroep op verschillende manieren, waardoor het conversieproces gestimuleerd wordt en de kwaliteit van je websitebezoekers hoger ligt”. – Quinten Hebbelynck
SEO en SEA hebben beiden als doel om jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing te positioneren. Op die manier is jouw website makkelijker vindbaar voor (nieuwe) bezoekers. Eenmaal mensen je website bezoeken, moet het natuurlijk zo eenvoudig mogelijk zijn om tot conversies over te gaan. En hier komt SEO in beeld.
SEO is een kosteloze, langetermijnstrategie die focust op het vindbaar maken van jouw website door inzichten in de juiste zoekwoorden en het gedrag van jouw websitebezoekers slim in te zetten. Het duurt langer vooraleer je resultaten ziet, maar wanneer je website organisch goed scoort in zoekmachines mag je rekenen op veel meer websitebezoekers. Wil je op korte termijn bepaalde producten of diensten toch een (verkoop) boost geven? Dan is SEA een sterke aanvulling.
Hoe ga jij nu best van start? Onderstaande 5 tips helpen je al mooi op weg!
Kortom, SEO en SEA opzetten kan zowel met grote als kleine budgetten, als je ze maar slim inzet. Ben jij klaar om het nieuwe jaar goed in te zetten en volop voor meer websitebezoekers te gaan? Maak je daarbij graag gebruik van onze kennis en ervaring om je bij te staan? Contacteer ons vrijblijvend, wij staan voor je klaar.
Bij Lead On zijn we Google partner, wat betekent dat we kennis hebben van de laatste ontwikkelingen, voortdurend onszelf bijscholen en steeds in nauw contact staan met Google zelf om uitdagende projecten te bespreken.
Zo blijf je steeds op de hoogte van de laatste nieuwe digitale trends en ontwikkelingen, en kan je er daarna ook zelf mee aan de slag!
Zo blijf je steeds op de hoogte van de laatste nieuwe digitale trends en ontwikkelingen, en kan je er daarna ook zelf mee aan de slag!
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden