Wellicht heb je er al eens over nagedacht om jouw bedrijf online te laten groeien en dan is Google één van de vele mogelijkheden. Op Google kan dit op twee manieren, organische via SEO en adverterend via Google Ads. Via advertenties biedt Google je de uitgelezen kans om jouw klanten op de juiste manier en het juiste moment te bereiken en zo de online vindbaarheid van jouw bedrijf te vergroten.
Google is één van de grootste zoekmachines ter wereld en levert dagelijks zo een 3,5 miljard zoekopdrachten op. Hier tussen vertoont worden met jouw website is dus een gouden zaak voor jouw bedrijf. Daarnaast biedt Google ook verschillende mogelijkheden aan om te adverteren, zo kan je adverteren in de zoekresultaten (Search Ads), op Youtube via Video Ads of Display en tal van andere mogelijkheden. Een bijkomende reden om te adverteren op Google is omdat jouw concurrenten het ook doen en als bedrijf wil je het toch even goed of beter doen dan de concurrentie.
Adverteren via Google is erg populair. Daarom maken Google Ads voor veel bedrijven deel uit van de marketingmix als ze online aanwezig willen zijn. Met Google Ads zijn er verschillende manieren om potentiële klanten te bereiken.
Wanneer je een nieuwe Google Ads campagne aanmaakt, moet je eerst een van de 8 doelen selecteren. Daarna verschijnen de verschillende campagnetypes voor selectie.
Hoeveel kost het om te adverteren op Google? Een vraag dat we dagelijks te horen krijgen. In feite is dit volledig zelf te kiezen. Bij Google betaal je meestal per klik dat iemand op jouw advertentie drukt. De meeste bedrijven starten met een vast advertentiebudget per maand. Op basis van de resultaten kunnen we dit continu bijsturen. Je kan dus snel starten met te adverteren op Google. De kunst zit hem in het opzetten van gerichte Google Ads campagnes met de juiste biedstrategieën en zoekwoorden om zo veel mogelijk aanvragen/leads of verkopen uit jouw budget te halen.
Ontdek hoe je meer bezoekers naar jouw website kan brengen met SEO & SEA en zo meer mensen kan aanzetten tot actie.
Ad Rank bepaald of je Google advertenties vertoond zullen worden in de zoekresultaten en op welke positie. De Ad Rank wordt elke keer berekend wanneer jouw advertentie in de veiling komt om vertoond te worden. Hierdoor kan het zijn dat jouw advertentie vaak op verschillende plaatsen zal staan in de zoekresultaten. De context van een zoekopdracht, je concurrentie & je advertentie kwaliteiten spelen hier een grote rol.
Ad Rank heeft bevat verschillende factoren:
Bij Google betaal je meestal per klik dat iemand op jouw advertentie drukt. De meeste bedrijven starten met een vast advertentiebudget per maand. Op basis van de resultaten kunnen we dit continu bijsturen. Je kan dus snel starten met te adverteren op Google.
Je start met het maken van een Google Ads account voor jouw bedrijf. Binnen dit account kan je de juiste koppelingen instellen en campagnes opmaken.
Dit kan verschillende zaken omvatten.
Om ervoor te zorgen dat je steeds het beste uit je digitale marketing haalt werken we met een vaste aanpak die we op maat aanpassen aan je noden en wensen.
Wil je ook je SEA onder loep nemen en optimaliseren of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden