Op de vraag ‘Hoe verhogen we de conversies op onze website?’, weten onze online specialisten wel raad. De combinatie van een performante website, continue instroom van potentiële leads en het opzetten van de juiste tests zorgen voor meer leads of verkopen.
CRO staat voor Conversieoptimalisatie, ook bekend als Conversion Rate Optimization. Het is een methode die gebruikmaakt van data om de resultaten van een website te verbeteren.
Het doel van CRO is om bezoekers om te zetten in klanten die daadwerkelijk aankopen doen. Een conversie kan het bestellen van een product zijn, het afnemen van een dienst, het inschrijven voor een nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier, het aanvragen van informatie of het downloaden van een whitepaper.
CRO houdt dus in dat het conversieratio wordt verhoogd door middel van A/B-testen en hypothesen, waardoor bezoekers meer aankopen doen, downloads uitvoeren of andere doelen voltooien.
Een CRO traject bevat 5 stappen:
1. Research → Diepgaande data-analyse.
2. Hypothese → Opportuniteiten bundelen en de potentiële impact bepalen.
3. Testing → Opzetten en opvolgen van de juiste tests.
4. Evaluatie → Grondige rapportering.
5. Implementatie → Het implementeren van de winnende tests.
een CRO plan is een duidelijk overzicht dat je gebruikt voor het stellen van prioriteiten, het plannen van tests en het toewijzen van middelen voor al je CRO-inspanningen, zonder welke je volledig in het duister tast. Hier zijn enkele van de belangrijkste redenen waarom je een CRO-roadmap nodig hebt om aan de slag te gaan.
Wil je ook je CRO onder loep nemen en starten met optimaliseren of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2024 Lead On – BTW BE 0771.335.288 – Privacy – Algemene voorwaarden