Performance marketing staat voor het inzetten van activiteiten die direct leiden tot meetbare resultaten. De efficiëntie en het resultaat wordt voortdurend geëvalueerd door performance marketeers. Op basis daarvan kunnen ze de prestaties van al je digitale kanalen optimaliseren. Bij performance marketing is het bedoeling om je doelgroep aan te zetten tot acties, waarbij deze acties worden gemeten en geoptimaliseerd.
Bij Lead On kan je terecht voor alles van performance marketing. Wij zorgen voor betere resultaten en meer leads voor jouw bedrijf.
Wil je weten wat wij allemaal voor jou kunnen betekenen?
Door een strategisch (omnichannel) online marketingplan op te stellen werk je doelgericht naar je objectieven toe. Adverteren, marketing automation, e-mailmarketing, … zijn maar enkele opties.
Advies of ondersteuning vanop afstand of bij jullie op kantoor? Onze senior marketingconsultants staan klaar om jouw team bij te versterken.
Haal meer leads en klanten uit je online aanwezigheid met een scherpe digitale strategie. B2B & B2C.
Ontdek de manier van rapporteren die werkt voor jouw organisatie en zet echt stappen vooruit.
Je merkbeleving verbeteren met de juiste visuele huisstijl, website, copy of (video)content? Ook daarvoor kan je bij ons terecht.
Elk training- en coachingsprogramma wordt door ons persoonlijk samengesteld en op maat uitgewerkt.
Bij performance marketing is het belangrijk om eerst duidelijke marketingdoelstellingen te bepalen. Zorg dat je een goed inzicht hebt in de doelgroep, dat je weet hoe je ze kan bereiken en via welke kanalen. Daarnaast is het belangrijk om goede content te voorzien op jouw website en in jouw advertenties. Zonder jouw doelgroep te voeden met goede en relevante content zal je hen niet kunnen overtuigen om voor jouw product/dienst te kiezen. Voor het opzetten van de campagnes is het belangrijk om een goede strategie te hebben. Zo weet je hoe je de campagnes het beste kan opzetten, en wat mogelijks optimalisatiemogelijkheden zijn voor later.
Tijdens het lopen van de campagnes is het belangrijk om de resultaten te analyseren. Zo kan je kijken wat beter werkt en wat niet. Aan de hand van deze informatie kan je de campagnes optimaliseren om meer resultaten te behalen. Hoe meer resultaat halen met performance marketing?
Door jouw marketingcampagnes te analyseren en optimaliseren kan je meer en betere resultaten halen. Door A/B testen te doen zie je welke content beter werkt voor jouw doelgroep. Aan de hand van deze resultaten kan je nieuwe content maken die nog meer en betere resultaten zal halen uit jouw campagnes.
Performance marketing en digitale marketing zijn nauw verwante begrippen. Digitale marketing is de overkoepelende term voor alle marketingactiviteiten die gebruikmaken van digitale kanalen en tools. Performance marketing is een bepaalde manier van doelgerichte marketing. Het is een manier van werken die ervoor zorgt dat er zoveel mogelijk resultaat geboekt wordt.
Performance marketing heeft verschillende voordelen.
Alle resultaten zijn meetbaar
Krijg inzichten in het consumentengedrag
Hogere return on investment
Focus op het verbeteren van de prestaties voor je bedrijf
Het eenvoudiger bereiken van jouw ideale doelgroep
Continue opvolging zorgt voor efficiëntere campagnes
Afkorting | Term | Uitleg |
---|---|---|
CTR | Click-Through-Rate | Hoe vaak er wordt doorgeklikt (kliks/impressies) |
CPC | Cost per Click | De kost per klik op de advertentie |
CPM | Cost per Mille | De kost per 1000 keer de advertentie getoond wordt |
CPA | Cost per Acquisition | De kosten die een adverteerder betaalt om een specifieke conversie of acquisitie te generen |
ROI | Return On Investment | Het rendement voor een investering in advertenties |
CR | Conversion Rate | Het percentage mensen dat mensen een gewenste actie onderneemt na het klikken op je advertentie |
CRO | Conversion Rate Optimization | Het proces dat gebruikt wordt in online marketing om de conversieratio van een website te verbeteren |
CDP | Customer Data Platform | Een softwareoplossing die wordt gebruikt om klantgegevens te verzamelen, beheren en analyseren. |
Ontdek onze cases en laat je inspireren door de successen van onze klanten. Leer wat wij voor hen konden betekenen en misschien wel voor jou!
Het kiezen voor een juist performance marketing agency is een belangrijke stap. Bij Lead On plannen we eerst een kennismakingsgesprek in. Op basis van dit gesprek wordt bepaald of wij iets voor jouw bedrijf kunnen betekenen en wat we kunnen doen. Aan de hand van deze informatie wordt een voorstel opgemaakt. Na goedkeuring gaan we van start om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
Bij Lead On staat een team van enthousiaste, gepassioneerde performance marketeers klaar om je te helpen.
Om de effectiviteit te verbeteren, kan je A/B-testen uitvoeren, relevante en aantrekkelijke advertentiecontent maken en de prestaties regelmatig analyseren om optimalisaties door te voeren.
De ROI wordt berekend door de opbrengsten die jij hebt behaald met je campagne te vergelijken met de kosten die je hebt gemaakt.
(Opbrengsten - Kosten) / Kosten * 100
Door remarketing te doen in jouw campagnes zal je de doelgroep die je al eens bereikt hebt opnieuw bereiken. Op deze manier kan je mensen die nog niet overtuigd zijn op basis van de juiste boodschap toch converteren.
Nee, performance marketing kan worden toegepast door zowel online als fysieke bedrijven. Het is gericht op het behalen van goede meetbare resultaten. Deze kunnen worden aangepast aan de behoeften van verschillende bedrijfstypen. Zo kan elk bedrijf zijn resultaten verbeteren.
Het marketingbudget moet worden gebaseerd op je doelstellingen, kosten per acquisitie (CAC) en de verwachte ROI. Een gezonde balans tussen investering en verwachte opbrengst is essentieel.
Oudenaardsesteenweg 256 bus 5
9420 Erpe-Mere
Ma. - Vrij.
8.00 - 18.00h
Copyright 2023 Lead On BTW BE 0771.335.288 Privacy Algemene voorwaarden